La ce vârstă chelesc bărbații?

Alte cauze ale căderii părului

În timp ce chelia de tip masculin este, fără îndoială, cea mai frecventă afecțiune, nu este singura cauză a căderii părului. Dacă ați citit despre alopecia androgenetică, dar nu sunteți sigur că acesta este motivul pentru care pierdeți părul, în cele ce urmează sunt alte trei cauze principale ale căderii părului.

Alopecia areata

Academia Americană de Dermatologie descrie alopecia areata ca fiind o tulburare autoimună în care organismul atacă foliculii de păr pentru a-i împiedica să crească. În această afecțiune, căderea părului apare pe alocuri și poate cădea brusc. Persoanele cu alopecia areata pot experimenta, de asemenea, pierderea totală a părului, dar acest lucru este destul de rar.

Cele mai multe persoane care suferă de această afecțiune au această afecțiune doar în timpul copilăriei sau adolescenței. În multe cazuri, părul lor chiar crește la loc fără niciun tratament. Așadar, atunci când se pune întrebarea „la ce vârstă chelesc bărbații?”, răspunsul este că unii pot începe de fapt să piardă părul încă din copilărie, dar nu este neapărat permanent.

Dincolo de alopecia androgenetică, care afectează doar părul de pe scalp, alopecia areata poate afecta, de asemenea, tot părul de pe corp, de la gene și sprâncene până la barbă, perciuni și chiar firele de păr din interiorul nasului și urechilor.

Stresul

Deși stresul poate provoca o ușoară cădere a părului, acesta începe adesea să se rezolve odată ce sursa de tensiune este gestionată. Dacă sunteți supus unei cantități considerabile de stres, este posibil să suferiți de o afecțiune numită telogen effluvium. Stresul poate întrerupe ciclul de creștere a părului și poate face ca părul tău să cadă mai repede, forțând foliculii de păr să intre în faza de repaus. Nu au existat cercetări concludente cu privire la faptul dacă stresul accelerează și mai mult rata chelirii masculine.

Medicamente

Câteva medicamente pot provoca, de asemenea, pierderea semnificativă și uneori bruscă a părului. Dacă v-au fost prescrise medicamente pentru acnee care conțin izotretinoină, Journal of Cosmetic Dermatology spune că pierderea părului ar putea fi un efect secundar. Rețineți că acest lucru este posibil să apară doar dacă luați medicamentul de ceva timp sau în doze mari. Cu toate acestea, dacă suspectați că un medicament vă afectează părul, merită să discutați cu medicul dumneavoastră sau cu dermatologul despre alternative.

Potrivit unor studii din revista Haematologica și British Journal of Haematology, antibioticele vă pot scădea nivelul de vitamine din complexul B și de hemoglobină, ceea ce poate provoca anemie și poate împiedica alimentarea optimă cu sânge a țesuturilor. Totuși, aceasta este, de obicei, o problemă temporară și orice pierdere de păr ca urmare a administrării de antibiotice ar trebui să înceteze odată ce încetați să le luați.

Un studiu din revista Dermatologic Clinics a raportat că anticoagulantele și medicamentele care vă reglează tensiunea arterială pot provoca, de asemenea, pierderea părului. Alte medicamente care pot induce alopecia includ medicamentele de chimioterapie și anumite contraceptive și antimicrobiene. Antidepresivele și stabilizatoarele de dispoziție au fost, de asemenea, identificate ca medicamente care pot provoca căderea părului ca efect secundar al tratamentului.

Dacă aveți îngrijorări cu privire la subțierea părului, consultați-vă cu medicul dumneavoastră cu privire la medicamentele eliberate pe bază de prescripție medicală și la cele eliberate fără prescripție medicală. S-ar putea să constatați că îngrijorările dvs. sunt puse pe tapet de ceva la fel de simplu ca și schimbarea pastilelor.

.